7.16.2009

ကၽြန္ေတာ္နွင့္ အကၡရာမ်ား



"မင္းတို ့ အကုန္လံုး ၿမန္မာလူမ်ိဳးေတြ ၿဖစ္ၿပီး ၿမန္မာစာကို ခုခ်ိန္ထိ ေသခ်ာကို မမွတ္မိေသးတာ ဆရာ အံ့ၾသတယ္၊ အလယ္တန္းအဆင့္ကို ဘယ္လိုေရာက္လာသလဲ"

အထက္ပါ စကားစုတို ့မွာ ကၽြန္ေတာ္ အလယ္တန္းစေရာက္ေသာေန ့တြင္ ကၽြန္ေတာ္တို ့ အတန္းပိုင္္ ဆရာလည္းၿဖစ္၊ ၿမန္မာစာဆရာလည္းၿဖစ္ေသာ ဆရာ ဦးခင္ေမာင္သန္းမွ ကၽြန္ေတာ္တို ့အား ေၿပာဆိုေနၿခင္းၿဖစ္သည္။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို ့ငါးတန္းစတက္ေသာေန ့တြင္ အတန္းပိုင္ဆရာက ၿမန္မာစာ ဆရာၿဖစ္ၿပီး ပထမဦးဆံုးေန ့တြင္ ကၽြန္ေတာ္တို ့ တစ္တန္းလံုးအား ၿမန္မာအကၡရာ ဗ်ည္း ၃၃လံုးအား တစ္တန္းလံုး စာအုပ္တြင္ ေရးခိုင္းၿပီး စားပြဲေပၚလာတင္ရန္ ၿဖစ္သည္။

ကၽြန္ေတာ္တို ့အားလံုး အလယ္တန္းအဆင့္ ေရာက္ၿပီၿဖစ္၍ သူငယ္တန္းတြင္ သင္ခဲ့ေသာစာကို ဆရာဘာေၾကာင့္ ေရးခိုင္းသလဲဟု အံ့ၾသေနၾကသည္။ ၿပီးေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ယံုၾကည္မွု အၿပည့္ၿဖင့္ စာအုပ္၏ ပထမဆံုး စာမ်က္နွာတြင္ ခ်ေရးၾကသည္။ ၿပီးေတာ့ ဆရာ့စားပြဲတြင္ စာအုပ္ထပ္ထားၾကသည္။ တစ္တန္းလံုးၿပီး၍ ဆရာစစ္ေသာအခါ အားလံုးမွန္သူ လက္ငါးေခ်ာင္းမၿပည့္၊ ကၽြန္ေတာ္လား မွားတဲ့ထဲမွာ ပါတာေပါ့ဗ်ာ။

အမ်ားဆံုးမွားတာကေတာ့ တတလင္းခ်ိတ္၊ ထဝမ္းဘဲ နွင့္ တရင္ေကာက္ တို ့ၿဖစ္ၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း အဲဒီ သံုးလံုးပဲ မွားတာခင္ဗ်။ အဲဒီမွာတင္ ဆရာက ကၽြန္ေတာ္တို ့အားလံုး ဒီစာလံုး သံုးလံုးကို တစ္သက္မေမ့ေအာင္ ေက်ာက္သင္ပုန္းေပၚမွာ ပံုဆြဲၿပီး ပံုၿပင္ေလးနဲ ့ ရွင္းၿပတာ ကၽြန္ေတာ္တို ့မွာ သေဘာက်လို ့ မဆံုး၊ တစ္သက္လံုးလည္း မေမ့ေတာ့ပါ ခင္ဗ်ာ။

ဘေလာ့ဖတ္သူအားလံုး သိၿပီးသားဆိုရင္လည္း ေတာင္းပန္ပါတယ္၊ ကၽြန္ေတာ့္ အေတြ ့အၾကံဳေလးကို ေဝမွ်ခ်င္လို ့ပဲ သတ္မွတ္လိုက္ပါ။

ပံုၿပင္ကေတာ့ ဒီလိုပါ...........။

တစ္ခါက ညီအကို သံုးေယာက္ဟာ ခရီးထြက္လာရင္း ေတာလမ္းေလးတစ္ခု အၿဖတ္မွာ ၾကီးစဥ္ငယ္လိုက္ အကိုၾကီးက ေရွ ့က ဦးေဆာင္ၿပီးၿဖတ္တယ္။ အဲဒီလို ၿဖတ္လာရင္း အငယ္ဆံုးေကာင္က အလတ္ေကာင္ကို လွမ္းစပါေလေရာ။ အဲဒီပံုကေတာ့ ေအာက္ကပံုပါ



သူပံုက ေရွ ့ကို ေလွ်ာက္ေနရင္းနဲ ့ ေၿခေထာက္နဲ ့ အလတ္ေကာင္ကို လွမ္းတို ့တဲ့ပံုပါပဲ။
ဒါကို အလတ္ေကာင္က အားက်မခံ ေရွ ့ကို ေလွ်ာက္ေနရင္းနဲ ့ ေနာက္က အငယ္ကို ေၿခေထာက္နဲ ့ၿပန္တို ့တယ္။ ပံုကိုၾကည့္ပါ.....။



ဒါကို ေရွ ့ကသြားေနတဲ့ အကိုၾကီးက ၾကားေတာ့ မင္းတို ့ေတြ လမ္းေလွ်ာက္းရင္း ေဆာ့မေနနဲ ့ကြ လို ့ ေနာက္ကိုလွည့္ၿပီး ေငါက္ပါေလေရာ။ ပံုက ေအာက္မွာပါ....



စာဖတ္သူ မၿမင္ေသးရင္ ညီအကို သံုးေယာက္ပံုကို တန္းစီၿပီး ၾကည့္ရင္ ဒီလိုပံုပါ....

ဋ ဌ ဍ

ဆရာလည္း အဲသလို သင္ၿပီးေရာ တစ္တန္းလံုး ရယ္လို ့ မဆံုးေတာ့ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ခုခ်ိန္ထိ မမွားေတာ့ဘူး။ တစ္သက္လံုးကို စြဲသြားပါေလေရာ။ စာဖတ္သူ အားလံုးလည္း အမွတ္တရ ရွိေစရန္၊ ဆရာကိုလည္း အေဝးတစ္ေနရာကေန ဂုဏ္ၿပဳရာေရာက္ေစရန္ ရည္ရြယ္၍ ဤပိုစ့္ေလး ေရးသားလိုက္ရပါတယ္။

18 comments:

ေမဇင္ said...

ဟယ္ ဟုတ္ပါရဲ႕

ေက်းဇူးတင္ပါတယ္...ေနာင့္ လဲ မွားတာမမွား တာ မေျပာနဲ႕ တစ္ခါတစ္ေလ မေရးတတ္လုိ႕....ခုေတာ့ ေမ့ေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး..။

Sonata Cantata said...

ဆရာ့နည္းကို မွတ္သားသြားပါတယ္။
တ တလင္းခ်ိတ္ က ခ်ိတ္ေလးလို အေကာက္ေလးပါတယ္။
ထ ၀မ္းဘဲကေတာ့ ၀မ္းဘဲေလး ေရထဲကူးေနသလိုမ်ိဳး
ဒ ရင္ေကာက္ကေတာ့ ဒေဒြးေလး ရင္ဘတ္ေကာက္သြားတာလို႔...
သင္တန္းမွာ လုပ္အားေပးေတာ့မွ ေရွ႕က ဆရာမေတြ သင္သြားပံုကို အတုခိုးၿပီး သင္ေနပါတယ္။

စႏၵကူး said...

ဟုတ္တယ္.ဟုတ္တယ္. အလယ္တန္းေလာက္တုန္းက ခဏခဏမွားလို႔ ကၽြန္မတို႔ဆရာမ အဲဒီပံုကုိေၿပာျပ ပီးသင္ေပးခဲ့ဖူးတယ္..ေနာက္ဘယ္ေတာ့မွမမွားေတာ့ဘူး.. း)

သားၾကီး said...

ဒီလိုထူးထူးဆန္းဆန္းပမာေပးေလးနဲ႔ေနာင္မေမ့
ေအာင္သင္ေပးတတ္တဲ့ဆရာကိုေတာ့ အရမ္းေလးစားသြားမိတယ္
ေျပာမယ့္သာေျပာရတာ က်ေနာ္ေတာင္ခုထိအဲဒီစာလံုးေတြကိုမွားတုန္းရယ္
ဒီပိုစ္ေလးဖတ္ျပီးေနာက္ေမ့မွာမဟုတ္ေတာ့ပါဘူး
အက်ိဳး႐ွိတဲ့ပိုစ္ေလးပါ
ျမန္မာလူမ်ိဳးျဖစ္ျပီးျမန္မာစာကိုဒီခ်ိန္ထိအမွားမွားအယြင္းယြင္း
ျဖစ္ေနတာေတာ့ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ႐ွက္တယ္ဗ် :P

ေႏြးေနျခည္ said...

ပုံျပင္ေလးလည္းၾကိဳက္တယ္ မွတ္လို႕လည္းလြယ္တယ္။
၃၃ လုံးကို အဲလို ပုံျပင္ရွိရင္ေကာင္းမယ္ေနာ္ ...

ေမဓာ၀ီ said...

ဟုတ္တယ္ ... ။ ဘြဲ႔ရၿပီးသူတခ်ဳိ႕ကို ဗ်ည္း ၃၃ လံုး ေရးခိုင္းရင္ေတာင္ အဲဒီစာလံုးေတြ မွားတတ္ၾကတယ္။
ဖတ္ခိုင္းရင္လဲ အသံထြက္ေတြ မွားတတ္ၾကတာပဲ။

ဆရာေျပာသလိုပဲ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြ ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာစာရဲ႕ အေျခခံအက်ဆံုး ဗ်ည္း ၃၃ လံုးကို ေတာင္ ေသခ်ာ မေရးတတ္ မဖတ္တတ္တာ သိပ္ေတာ့ မေကာင္းဘူးေပါ့ေလ။

အဲဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး တခါတုန္းက က်မဘေလာ့မွာ ေရးခဲ့ဖူးတယ္။
http://maydar-wii.blogspot.com/2007/05/blog-post_03.html အဲဒီလင့္ခ္မွာပါ။

puluque said...

အခုေတာ့ မွတ္ထားလိုက္ပီဗ်ာ ေနာင္မေမ့ေလာက္ေတာ့ပါဘူး

ၾကည္ျဖဴပိုင္ said...

မွတ္သားစရာပါပဲ။ တကယ္ကိုမွတ္သားသြားပါတယ္။ အေတာ္ပဲ အေတာ္ပဲ။ ကေလးေတြကိုစာသင္ရင္အဲဒိေနရာက် အသင္ရခက္တယ္။ မနည္းသင္ရတာ။ ဒီေတာ့ ဆရာေျပာတဲ့ပံုျပင္ေလးသံုးလိုက္မယ္။ ေက်းဂ်ဴး

ရြက္လြင့္ျခင္း said...

ကြန္မန္ ့ေပးသူအားလံုးကို ကၽြန္ေတာ္ေတာင္းပန္ခ်င္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ဟာ ဆရာတစ္ေယာက္ မဟုတ္ပါ၊ ကၽြန္ေတာ္ရဲ့ ဆရာကို ဒီပိုစ့္ေလးေရးၿပီး ဂုဏ္ၿပဳတာပါ၊
ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ကို ဆရာလို ့မေခၚပါနဲ ့လို ့ ေတာင္းပန္ခ်င္ပါတယ္

ဘေလာ့ဂါအားလံုးကို ေလးစားလွ်က္

Nge Naing said...

သူငယ္တန္းတုန္းက ေက်ာက္သင္ပုန္းမွာ ႏွစ္ေၾကာင္းညွပ္မ်ဥ္းထဲမွာ ကႀကီး ခေခြး တပုဒ္လံုးကို အႀကိမ္ႀကိမ္ အလြတ္ေရးဖူးလို႔ လက္ေရးနဲ႔ဆိုရင္ေတာ့ ျမန္မာစာ ၿဗီး ၃၃ လံုးစလံုးကို တသက္စာ ဘယ္ေတာ့မွ ေမ့စရာ အေၾကာင္းမရွိဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဒီလို သံုးနည္းတဲ့ စာလံုးေတြကို ကြန္ျပဴတာ ကီးဘုတ္မွာ အႀကိမ္ႀကိမ္ ရိုက္လည္း တခါလိုရင္ တခါ အျမဲျပန္ရွာရတယ္။ ကီးဘုတ္ထဲက ဒီစာလံုးေတြကို အခုလို မွတ္မိလြယ္ေအာင္ လုပ္ထားႏိုင္ရင္ေကာင္းမယ္။

ေျခလွမ္းသစ္ said...

ဆရာကိုလဲ ဂုဏ္ျပဳရင္း တင္ျပေပးတဲ့အတြက္ ေလးစား ရပါတယ္ ဒီတက္ခ္နစ္က တကယ္ကို မွတ္မွိလြယ္ပါတယ္ဗ်ာ..
ကိုေဇာ္

မင္းအိမ္ျဖဴ said...

ဟုတ္ကဲ့ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဗ်ာ

ကြ်န္ေတာ္ စာလံုးေပါင္းကို အျမဲ လ်စ္လ်ဴရွူတယ္ဗ်

မေကာင္းဘူးဆိုတာသိေပမယ့္ အဲဒါအက်င့္လို ျဖစ္ေနတယ္

ၾကိဳးစားၾကည့္ပါအံုးမယ္ဗ်ာ

ေလးစားစြာျဖင့္
မင္းအိမ္ျဖဴ

mabaydar said...

မရွင္းလို႔ေမးမယ္ေနာ္... ၾကီးစဥ္ငယ္လိုက္ေလွ်ာက္ေနတာဆုိရင္ အကိုၾကီးက ေရွ႕ဆံုးကျဖစ္ရမွာေပါ့... ဒီပိုစ့္ကိုဖတ္ျပီး က်မနားလည္သေလာက္ တ တလင္းခ်ိတ္က အငယ္ဆံုး.. ထ၀င္ဘဲက အလတ္... ဒရင္ေကာက္က အၾကီးဆံုးဟုတ္လား? ဒါဆို ငယ္စဥ္ၾကီးလိုက္ ေလွ်ာက္ေနၾကတာလား... မရွင္းလို႔ေနာ္.. မရွင္းေတာ့ မမွတ္မိဘူး... ကိုယ္ပဲ ဥာဏ္တိန္ေနလို႔ သေဘာမေပါက္နိုင္တာလားမသိဘူး... စိတ္မရွိပါနဲ႔ေနာ္...

mabaydar said...

၂ေခါက္ဖတ္လိုက္ေတာ့ သေဘာေပါက္သြားျပီ... ၾကီးစဥ္ငယ္လိုက္ဆိုတာ ေနာက္က Direction အတိုင္း ေရထားတာကိုး... ေက်းဇူး... ခုလိုနားလည္မွပဲ မွတ္မိေတာ့တယ္... အဟီး...

ရႊန္းမီ said...

အေရးအသား စာလံုးေပါင္းကို သိပ္ဂရုစိုက္တတ္တာ ငယ္က်င့္လိုျဖစ္ေနတာပါပဲ.. ဒါေပမယ့္ မွားတတ္ပါေသးတယ္.. ကိုယ့္အမွားကိုယ္ျပန္ေတြ႕ရင္လည္း စိတ္ထဲမွာ ကသိကေအာင္ျဖစ္မိတုန္းပါပဲ..
ဆရာမကေတာ့ စာလံုးေပါင္းမမွားခ်င္ရင္ တစ္နည္းပဲရွိတယ္။ “မမွားေအာင္ေရးပါ” လို႕ ဆံုးမခဲ့ပါတယ္..

မ်က္မွန္ေလး said...

မွတ္သားေလာက္ပါတယ္ေဟ
မွတ္သားေလာက္ပါတယ္ခင္ဗ်

Anonymous said...

က်ြန္မတို႔ဆရာကေတာ့ဒီလိုသင္ဘူးတယ္
င င ၁ ေလွခါးထစ္နွစ္ခုျကား၂ဆိုျပီးေတာ့ေလ

အင္းစိန္သူ

သုခုမေလဒီ said...

ဟဟ ဟုတ္တယ္ေနာ္။ ဒီဆရာ အေတာ္ၫာဏ္သြား တယ္။ မွတ္ရလြယ္သြားတာေပါ့။ thank u